شناسهٔ خبر: 120274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبرداد:

تعمیر ۳۳ دستگاه از پل‌ها و ابنیه فنی راه‌های استان اردبیل

پل قیزیل آغل معاون راهداری استان اردبیل گفت:۳۳ دستگاه از پل‌ها و ابنیه فنی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان در ۷ ماهه گذشته تعمیر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، آیدین هاشمی معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از محور مغان با بیان اینکه ۱۴ دستگاه از تعمیرات ابنیه فنی و پلهادر راههای اصلی و فرعی و ۱۹ دستگاه نیز در راههای روستایی انجام شده گفت:در مدت یاد شده ۴ هزار و۶۰۰ متر از تونل‌ها نیزتوسط راهداران نگهداری شده است.

معاون راهداری استان اردبیل با اشاره به اینکه در ۷ ماهه گذشته ۷هزار و ۴۰۰ کیلومتر از کانال های طرفین راه اصلاح وبازسازری شده تصریح کرد:در این مدت ۲۶۰ هزار متر لکه گیری ورفع چاله در راههای اصلی،فرعی و روستایی استان انجام شده است.

وی با اعلام اینکه در ۷ ماهه گذشته اجرای ۴۳ هزار متر مربع قشر رگلاژی در راه‌های اصلی،فرعی و روستایی استان انجام شده است، افزود: در مدت یاد شده راهداران ۱۲ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری درراههای استان انجام داده اند.

هاشمی در جهت ارتقای ایمنی راهها از اجرای ۱۲۲ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبرداد و بیان کرد: در۷ ماهه گذشته ۱۱۳ هزار و۷۰۰  متر مکعب از شانه راه و راه‌های شنی استان شن‌ریزی شده است.

وی هموارسازی و تسطیح راه‌های روستایی را در جهت تسهیل در رفت و آمد آنها از وظایف مهم راهداران برشمرد و گفت: در ۷ ماهه گذشته ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتراز حریم راهها و ۲هزار و۴۰۰ کیلومتر از راه‌های شنی استان ریگلاز و تسطیح شده است.

معاون راهداری استان اردبیل با اشاره به اینکه راهداران ۷۰ هزار متر از راه‌های آسفالته را در راههای اصلی،فرعی و روستایی درزگیری کرده اند افزود: راهداران ۱۰۶هزار و ۷۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچها در راههای استان انجام داده اند.

هاشمی تنقیه و لایروبی ۸۹۶ دستگاه از پلها و۳۲ هزار و۹۳۳ متر مکعب از زهکشی و دراواسیون پلهای بزرگ را از دیگر اقدامات راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد و خاطرنشان کرد:از آنجاییکه استان اردبیل دارای زمستانی سرد و همراه با بارش‌های سنگین است جهت انجام عملیات راهداری زمستانی و خدمات‌رسانی به مردم در ایام بارش برف در گردنه‌ها و جاده ۲۵هزار و ۳۶۰ تن ماسه ونمک در انبار ذخیره‌سازی شده است.